Bałwankowa matematyka
W tym tygodniu, w ramach udziału w projekcie edukacyjnym „Zakodowana kraina Zosi – małej nauczycielki”, rozwijaliśmy nasze umiejętności programowania, a przy okazji doskonaliliśmy spostrzegawczość wzrokową. Naszym zadaniem było zaprowadzić docRobota do dwóch połówek tej samej śnieżynki. Zadanie wcale nie było łatwe – niektóre śnieżynki różniły się od siebie drobnymi elementami, a my musieliśmy skupić się na dobrym zakodowaniu drogi dla naszego robota.
Podczas zajęć utrwalaliśmy zapis cyfrowy liczb od 0 do 8, porządkowaliśmy je w odpowiedniej kolejności oraz dobieraliśmy liczbę bałwanków zgodnie z podanym zapisem. Ponadto uczyliśmy się odnajdywania błędów oraz poznaliśmy nowy znak matematyczny „+”, co pomogło nam zrozumieć podstawy prostych działań matematycznych.
Zabawa z bałwankami była dla nas nie tylko świetnym sposobem na naukę liczb, ale także doskonałą okazją do rozwijania logicznego myślenia i kreatywności. Świetnie poradziliśmy sobie z zadaniami, a uśmiechy na naszych twarzach były najlepszym dowodem na to, że nauka przez zabawę to najlepsza forma zdobywania wiedzy!